Cooga boy

Idag var jag så gullig och red Cooga. Har inte ridit honom på jättelänge, jag får aldrig tid då jag ju har Carrol och sen också brukar träna mycket annat.
Men eftersom det är som deT är och jag inte har någon häst att rida så såg jag fram emot att få göra det.
Tänkte att jag skulle rida igenom honom i paddocken och det gick faktiskt bra. Han var lite stel och spänd, inget ovanligt och i galoppen var han hemsk. Haha, jag är så van vid Carrols stora, runda galopp och när man kommer upp på Cooga blir det så stor skillnad med hans korta, "stötiga" galopp. Haha ;)
Efter ett tag lossnade han faktiskt riktigt bra och jag inser att han är en riktigt fin ponny. Så himla lättriden! (om man jämför med ångvälten Carrol ;)).

Efter ridningen åkte jag iväg tillsammans med mamma och tränade pilates + styrka hos Susanne. Jag var asgrym! Körde med det svarta gummibandet hela tiden och jag blev knappt trött på någon utav övningarna :O:D Skönt att veta att man blivit starkare. :)

Imorgon ska jag in till stan med Idisen och shoppa men innan eller efter det ska jag få in lite löpning också. Härligt! :P

På söndag blir det en efterlängtad vilodag :) :) klad.

Cooga boy!


Haft honom i 7 år nu! <3

/LinLin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0