VAnn stilhoppningen

Är hemma och har precis duschat efter en låång dag!

Klockan ringde klockan halv 7 och vid halv 8 var jag borta hos Bollan och gjorde i ordning henne. När allt var klart lastade vi in i transporten och sedan körde vi i drygt 1,5 timma till Falbygden i Falköping, för att tävla.

Och.

Det gick jättebra! :D
Jag var ganska nervös när jag kom in på banan och underlaget var inget vidare. Grundomgången kändes bra men omhoppningen kändes skitbra. Gick upp i ledningen.

Efter bara några starter dock hade jag blivit slagen men låg då på en andra plats. Resultatet blev oförändrat och efter ca 30 starter var klassen slut och jag kom alltså 2:a! :D

Det var något som kallades för "Ållympiaden" och då fick de 3 bästa gå upp och ställa sig på en prispall och ta emot medaljer. Sedan var det vanlig prisutdelning till häst också.

Det som jag blev gladast över dock var att den här klassen också var ett kval till Mountain horse pony-cup (stilhoppning, finalen går i samband med ponny-sm).
Jag var nästan tvungen att vinna för att ha en chans att komma till finalen.
Det slutade med att jag kom delad 1:a! :D Så nu är det nästan helt säkert (tror jag) att jag har kommit till final. Skitkul och en verkligen bra dag! :D


:D :D :D

*Snart kommer Johanna och Pilli hit! Johanna har varit och tävlat i några dagar så det blir naaaajs att träffas! <3


/LinLin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0