Rid- update

Denna dag var jag borta i stallet hos Bollan strax efter 9 och jag började mocka och göra i ordning allt som vanligt. Sedan gick jag ut och red. Red på Toleryd igår, markarbete bara och hon var jättefin så idag var det bara lite halvlugnt. Red till rakbanan och väl där galopperade jag och tränade lite lydnad och tempoväxlingar. Blev alltså lite lagom lugnt för pigga Bolli. :D <3

På vägen hem ringde jag Susanne och vi bestämde att vi skulle rida tvillingarna tillsammans. :)
Även dem red vi på rakis och det gick helt ok. Carrol har ju inte riktigt fått upp muskelmassan och konditionen än men det blir faktiskt bättre varje dag! På honom tränade jag mycket tempoväxlingar eftersom han verkligen behöver det. Han kan vara lite trög och är ganska långsam i rörelserna så på honom måste jag få upp explosiviteten. Men det kändes faktiskt rätt bra. :)

När vi hade släppt ut de små prinsarna plockade vi lite mumsiga hallon och sen satt vi och pratade (träning såklart! Hon kan så mycket så jag lär mig nya saker varje dag :D) en stund utanför stallet.

Var väl uppe klockan 2- halv 3 och sen dess har jag bara suttit här, facebookat (?) och läst lite bloggar. Har inte ont i halsen längre så ikväll ska jag träna MRL! Jag läängtar :D

/LinLin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0