Måndag 25/1

Riktigt seg dag. Riktigt seg helg med för den delen.

I torsdags spelade vi handboll på idrotten. Tror ni inte att klantarslet här lyckas vrida till foten och stuka den! Fy fan, smärtaaa... Sen dess har jag hoppat runt här i huset på ett ben med den uppsvullnade foten i släptåg. Det positiva är väl att jag har förbättrat balansen avsevärdt och att jag har insett värdet av att ha två fungerande fötter! Lider verkligen med alla som är lika invalida som jag just nu. =(

Jag var i skolan idag och det var riktigt gött. Jobbade med mitt fördjupningsarbete i musik, såg på två NO-filmer och skrev en engelskauppsats. Kul att jag får något att sysselsätta mig med på dagarna, haha.

Mina träningspass i förra veckan har blivit något ensidiga eftersom jag bara har en fot till mitt förfogande. Men jag gör det bästa av situationen! =D

Idag såg det ut såhär:

*Crunch - raka och sneda magmuskeln

*Sidlyft - Ligg på sidan och lyft ett ben i höfthöjd på utandning. Andas in och klistra ihop det med det andra. Nästa gång gör man samma sak med lyfter det övre benet högre. Tränar de sneda magmusklerna.

*Armhävningar på ett ben - tränar bröst och stabiliteten i hela kroppen.

*Ryggövning, pilates - Ligg på mage med armar och ben ut från sidorna så att kroppen formas som ett X. Lyft upp armar och ben på utandning och för bak armarna (tänk att skulderbladen ska gå ihop), samtidigt som du pressar innanlåren mot varandra. Tänk simmtag.

Som sagt blir det lite klent med träning och detta gör mig rastlös och deprimerad... Haha, jag vet, jag har ett träningsberoende! Hoppas på asgrymm träning så snart som möjligt med Mimmi min BTF! =D

hej =)
LinLin









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0